الغیرة العباسیه

بسم الله الرحمن الرحیم                             یامولاتنا یا فاطمة الزهرا ایها الصدیقة الشهیدة سلام الله علیک

طرح نوشت : از کودکی شنیده ایم و کودکانمان هم این را به ارث خواهند برد : کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ...

خوش آن آزاده ای که با تمام ظرف وجودش قدری از این دریای معرفت را دریابید و دعب اهل السعادة را پی گرفت . رفیق ! از عاشورای حسین چه را فرا گرفته ای و که را به ره آوردی ؟؟

بسیار مهم :
فرزند آیت الله العظمى آقاى سید محمد رضا گلپایگانى قدس السره در تاریخ 7 ذى القعده الحرام 1414 ق برابر 29 فروردین 1373 ش، از حجة الاسلام رضوانى نماینده شیراز نقل کردند که گفت: من به خواندن صلوات خواجه نصیر الدین طوسى قدس السره مداومت داشتم ، شبى حضرت خاتم الانبیا محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله را در خواب دیدم ، فرمود: صلوات را بخوان ! خواندم :

" اللهم صل و سلم و زد و بارک على صاحب الدعوة النبویة و الصولة الحیدریة و العصمة الفاطمیة و الحلم الحسنیة و الشجاعة الحسینیة و العبادة السجادیة و الماثر الباقریة و الآثار الجعفریة و العلوم الکاظمیة و الحجج الرضویة و الجود التقیة و النقارة النقویة و الهیبة العسگریة و القائم بالحق و الداعى الى المطلق کلمة الله و امان الله و حجة الله القائم بالحق بامر الله المقسط لدین الله و الذاب عن حمر الله قاطع البرهان و خلیفة الرحمن و مظهر الایمان و سید الانس و الجان امام السر و العلن الامام بالحق ابى القاسم محمد بن الحسن صاحب العصر و الزمان صلوات الله و سلامه علیه و علیهم اجمعین "

حضرت فرمودند : درست نیست ! چند مرتبه دیگر خواندم، ولى پس از اتمام هر یک بار مى فرمود: درست نیست ! عرض کردم : چرا درست نیست؟! فرمود: بعد از کلمه و الشجاعة الحسینیة، بگویید:و الغیرة العباسیة .


غیرت عباس !
کم چیزی نیست . شعری را قبلا شنیده ایم که خود شرح مفصل ماجراست و من زبان در می کشم :

حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود       ****       خلــقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود
ای که بستی ره میان کوچه ها بر مـادرم       ****       گردنت را میشکست آنجا اگر عباس بود


پی نوشت : تصویر مربوط به اربعین امسال - پیاده روی میلیونی - مسیر شام / کربلا

التماس #شهادت