حسن فریدون ، پس از تجلیل از خواص بیخواصی که زیر بار زور و تزویر قامت خم کرده اند :

.

امروز قرین است با 19 بهمن روزی که نیروی هوایی ارتش با فداکاری و ایثارش در سال 57 کمر قدرت نظامی رژیم استبداد را درهم شکست و در برابر امام راحل و بزرگوار ادای احترام نظامی کرد و چون در این روز من به این دوستان مدال میدم ، نتیجه میگیریم این دوستام با شهدای نیروی هوایی هم درجه هستند . البته تعریف از خود نباشه بنده نیز نقش امام رو بازی میکنم .

.

امروز روز تشکر ملت بزرگ ایران است، ملتی که در همه صحنه ها ایستاد، ملتی که هیچ گاه در برابر قدرتها و جمعیت های بزرگ نترسید، سرفرود نیاورد و نهراسید. هرکجا همه باهم بودیم، پیروز شدیم و هرکجا شیطان بین این مردم بزرگ توانست برای چند روز فاصله ایجاد کند، سرافکنده شدیم. در نتیجه بایست برای زمین زدن نظام هم ، همه با هم هماهنگ بوده و دست بدست یکدیگر دهیم  تا خدایی ناکرده بین اتحاد همیشگی مردم ایران اختلافی مانند 88 پیش  نیاد .

 .

یک سوال !  چه کسی ما را پیروز کرد؟  روزهای سختی را پشت سرگذراندیم. ساعات سخت. شب های سخت، روزهای سخت و به همان قدرکه عملیات کربلا 4 و5 تصمیم گیری اش برای ما سخت وسرنوشت ساز بود !!!! به همان نسبت هم شب توافق ‍ژنو برای ما سخت بود و از سرشب تا 5 صبح حرف زدیم و در تماس بودیم ؛ اما راه را گم نکردیم ؛ میدانستیم که باید به ظرافتی تمام، همه ی خطوط قرمز را بدون اینکه کسی متوجه شود دور بزنیم . خدا ما را تنها نگذاشت و دست یاری اش را بر روی شانه مذاکره کنندگان را به عیان دیدیم . بیاد هاله نور مرحوم الف الف دقیقه ای سکوت

.
 در کنار لطف خدا و همت و ایستادگی مردم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، هر وقت خواستیم که جلسه ای بگذاریم، هرگاه که از او مشورت خواستیم، هرگاه که خواستیم جمعی یا فردی در خدمت او باشیم؛ هیچ گاه دریغ نکرد . و ما نیز برای جبران از زیر پا انداختن آخرین تدبیر هایش هم دریغ نکردیم .

.

او همه تجربه های ذی قیمت خودش را در اختیار ما گذاشت، او ما را هدایت کرد ، اما نمیدانست که ولایت پذیریمان مانند افراطی ها نیست  . او چارچوب های مشخص و دقیق پیش پای مذاکره کنندگان ما قرار داد و چقدر مذاکره کنندگان ما تلاش کردند تا سخنی از او به زمین نماند و همه سخنان و راهکار ها حتما به بن بست برسانیم . 

.

اگر رهبر معظم انقلاب نبود ، انسجام ملی نبود ، اگر رهبری نبود ، وحدت ملی نبود ، اگر رهبری نبود ، دستاورد ما در این حدی که امروز ما می بینیم نبود یا شاید دستاوردی نداشتیم . بله تنها راه دستاورد آوری دولت بعد از دولت رکود و بدبختی احمدی ، مذاکره با باور های غلط امام بود ... ما میباستی با ایالات متحده مذاکره میکردیم . با کشور هایی که راه تمدن را یافته بودند و ...


ـــ قسمت های سخنرانی امروز فریدون

ـــ پی نوشت های یک یارو